אז מה אנו מציעים? פיתחנו במרכז פסג״ה משחק שיוכל להתקיים במרחב המייקרי, בכיתה רגילה ואפילו מרחוק בזום משחק ״המפצחנים״ הוא משחק קלפים העוסק בפתרון אתגרים ונועד לעודד חשיבה יצירתית. בעזרת קלפי אביזרים וכוחות מיוחדים על המשתתפים לחשוב על כמה שיותר רעיונות מופרכים, יצירתיים, מצחיקים וחוצי גבולות בכדי לפתור את האתגרים. אין לא נכון, הכל אפשרי, תנו להם לשוט עם הדימיון. המשחק מקדם גמישות מחשבתית וחשיבה יצירתית, קבלת החלטות, ביטוי בעל פה, הקשבה, יכולת לפרגן, כבוד לאחר ונתינת משוב מכבד.
המשחק חושף אותנו להתמודדויות שקיימות בחיי היום יום שלנו. למידה מתקיימת דרך חיקוי וצפייה באחר. במשחק אנו מזמנים ללומדים הזדמנות להתבוננות בחבריהם, חשיפה לצורת חשיבה שונה ובדרכי התמודדות עם אתגר. לנו בתור מנחי המשחק יש את האפשרות לבחור באלו חלקים לתת דגש ובאיזה אופן נרצה להוביל את המשחקים (בשינוי אופן המשחק/ השאלות שנשאל בעקבות התפתחות המשחק) לאפשור ושכלול חשיבה יצירתית ללא גבולות בימים אלה, אנו עובדים על העברת המשחק לגירסה דיגיטלית בכדי שתוכלו להנות ממנו מרחוק מציעים אפשרויות שונות להפעלתו: (מוזמנים גם להתייעץ איתנו ולהציע דרכים נוספות) - אפשרו לתלמידים לבטא את הרעיונות שלהם בצורה מגוונת בצורה הנכונה עבורם דרך ציור, טקסט, בעל פה ועוד.. - הקדישו למשחק מפגש מלא
פצחנים גרסה ראשונה
ביחידים ואז במליאה נציג לתלמידים כרטיס עם אתגר ראשון יחד עם התלמידים במליאה נשלוף 3 כרטיסי עזרים שבאמצעותם נפתור את האתגר אפשרויות להמשך בשלבים:
שלב ראשון - כל אחד עם עצמו רושם/מצייר שלושה רעיונות לפתרון האתגר באמצעות הקלפים שהוגרלו
שלב שני - בקב/במליאה, ישתפו התלמידים את הרעיונות שחשבו עליהם
שלב שלישי - התבוננות על סוגי הפתרונות, חלוקה לסוגי פתרונות/ חשיבה על יתרונות חסרונות (נקודות תורפה) של רעיונות
שלב רביעי - אפשר עם תלמידים בוגרים שמסוגלים למשב גם אם ברמה בסיסית לעשות הצבעה או לדרג שלושה רעיונות שהיו רוצים להמשיך איתם.
פצחנים גרסה שניה
בקבוצות קטנות ואז במליאה
נציג לתלמידים כרטיס עם אתגר
נחלק את הלומדים והלומדות לקבוצות קטנות, כל קבוצה תשלוף 3 כרטיסי עזרים (שונים מהקב׳ האחרות) שבאמצעותם תחשוב על פתרון לאותו אתגר שמתמודדות שאר הקבוצות. *ניתן לאפשר לתלמידים להחליף בינהם קלפים
שלב ראשון - בקבוצות קטנות חושבים על פתרונות, אחרי שמציגים מספר רעיונות, בוחרים אחד שרוצים לחזור איתו למליאה
שלב שני - הצגה במליאה (ניתן לתת מקום להיצג, לספר סיפור, להציג במצגת, להעלות לפדלט ועוד)
שלב שלישי - ניתן לבחור שאלות מנחות רלוונטיות לקב׳ שהייתם רוצים להתעמק בהן כגון:
לפני היצג הרעיונות איך היה לעבוד בקבוצה בהעלאת הרעיונות? האם יחד היה קל יותר לחשוב על פתרונות? מה הפתרון המיידי שעלה לכם והאם המשכתם איתו או חשבתם על עוד רעיונות? אחרי היצג הרעיונות עכשיו אחרי ששמעתם רעיונות נוספים- האם עכשיו, יש לכם פתרונות נוספים? האם הייתם ממשיכים עם אותו פתרון שהצעתם או שהייתם רוצים לשדרג אותו? שימו לב לחשיבות המשוב שלכם, לקבלת כל רעיון שעולה וחיזוק הביטוי האישי של התלמידים, דיוק התלמידים וסיוע בשאלות מנחות
Comments